Pilates & zwangerschap?

Pilates tijdens en na de zwangerschap biedt vele voordelen voor je lichaam. Het zorgt voor sterke spieren, een betere houding, souplesse en balans. Daarbij worden overbelaste spieren ontlast en verwaarloosde spieren weer geactiveerd en versterkt. Met het beoefenen van Pilates kan je bekkeninstabiliteit, incontinentie en rugklachten voorkomen, verminderen of zelfs laten verdwijnen.

Kortom, tijdens en na je zwangerschap zit je dankzij Pilates lekker in je vel!


Tijdens de zwangerschap11635472_l

Tijdens je zwangerschap raden we je aan om mee te doen met de workshops Zwangerschapspilates of privé-/ duetsessies te volgen. Tijdens deze lessen worden inspanning en ontspanning gecombineerd en is er veel aandacht voor de bekkenbodem, de rug en de nek. Er wordt uitgelegd hoe je de oefeningen aan kunt passen, zodat je hierna ook mee kunt doen met de reguliere lessen.

Heb je groen licht gekregen van je verloskundige of gynaecoloog? Dan ben je van harte welkom! Er wordt rekening gehouden met eventuele blessures en je kunt starten vanaf ieder moment in je zwangerschap. Heb je een vriendin die ook zwanger is? Kom dan samen! Twijfel je of Pilates geschikt is voor jou? Neem dan vooral contact met ons op, zodat we samen met jou de mogelijkheden kunnen bespreken.

11638565_lNa de zwangerschap

Na je zwangerschap is Pilates zeer geschikt om je spieren die door de zwangerschap verzwakt zijn, weer op te bouwen. Dit kan zowel na een natuurlijke bevalling als na een keizersnede. Je kunt al 6 weken na je bevalling mee doen aan de les, mits je toestemming hebt van je behandelend arts, therapeut of verloskundige.

Afhankelijk van de situatie is het mogelijk om direct in de groepslessen in te stromen. Soms is het aan te raden om eerst een aantal privésessies te volgen. Neem bij twijfel eerst contact op met ons voor een advies.

Kom je naar een groepsles na je zwangerschap? Vertel de trainer dan vóór de les dat je net zwanger bent geweest zodat oefeningen kunnen worden aangepast. De Pilateslessen worden gegeven op de dagen en tijden die vernoemd staan in het lesrooster. Wil je het eerst een keer proberen? Schrijf je dan hier in voor een gratis proefles!